Eisenhower Matrisi (Zaman Yönetimi Metodu) Excel

Zaman yönetimi teknikleri genel olarak yazma, not alma, sınıflandırma ve uygulama çerçevesinde şekillenir. İşlerin aksaması veya unutulması durumunda telafi için daha fazla vakit kaybına neden olmakla birlikte, yapılması gereken işlerin unutulma streside ayrıca mental olarak kişiyi yıpratmaktadır. Bu nedenle zaman yönetimi hem iş hem de eğitim alanında büyük önem taşımaktadır.  

Zaman yönetimi konusunda birçok teknik olsa da şüphesiz en verimlisi, görevlerin not edilmesidir. Ancak tek başına görevlerin not edilmesi, görevlerin sınıflandırarak önceliklerinin belirlenmesi kadar verimlilik sağlamamaktadır. Bu nedenle Dwight David Eisenhower geliştirdiği matris herkes için ve her alanda kullanılabilecek bir teknik olarak karşımıza çıkmaktadır. İnternet üzerinde birçok tasarım olsa da bu tekniği daha verimli kullanabilmek açısından Excel ortamında tasarladım. Çünkü Excel ortamında tutmak, kâğıt ortamında tek tek matriste detaylandırmaktan daha kolay olacaktır.

Eisenhower Matisini sizin için excel ortamında almamızın sebebi, sadece görevlerinizi yazarak, sınıflandırmanın otomatik olması, önceliklendirme konusunda hata payının azaltılması ve kağıt üzerine not alma karmaşasından kurtulmanın güzel bir yolu olmuştur.

Peki bu Eisenhower Matrisi nasıl kullanılır?

Dikey ve yatay eksenin kesişiminin 4 alana ayırarak, yapılacak işleri önem ve öncelik derecesine göre sınıflandırılmasını sağlamaktadır. Matrisin hangi alanının ne anlama geldiğini aşağıdaki görselden anlayabilirsiniz.

Umarım işinize yarayacaktır. Eisenhower Matrisini Excel olarak indirmek için tıklayın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir